Item toegevoegd aan winkelwagentje!!

Naar winkelwagentje

Korte Agenda


zaterdag 1 november - Zaandam

📅 Allerzielen 

Gratis toegang


woensdag 17 december - Zaandam

📅Kerstconcert

Info volgt


woensdag 24 december - Noorderkerk Zaandam

📅Kerstnachtdienst 

Gratis toegang


Volledige agenda / bestellen toegangskaarten



Kort nieuws




Sponsorkliks


Steun onze vereniging door uw online-aankopen te doen via onze Sponsorkliks pagina. Lees verder


Bestuur Zaans interkerkelijk Mannenkoor


Verdeling van functies binnen het bestuur:

Voorzitter: Leidt vergaderingen, vertegenwoordigt het koor naar buiten, houdt overzicht.

Secretaris: Beheert de administratie, maakt notulen, verzorgt correspondentie.

Penningmeester: Beheert de financiën, maakt begroting en financiële verslagen.

Algemeen bestuurslid / PR / Ledenwerving: Ondersteunt bij andere taken zoals promotie, organiseren van evenementen.

 

Ton de Wit

Voorzitter

Ton de Wit


info@zimmk.nl
 
Jack

1e Secretaris

Jack Huybens

secretaris@zimmk.nl

 
Harm

2e Secretars

Harm Broers

secretaris@zimmk.nl
 
Aart

Penningmeester

 Aart Bax

penningmeester@zimmk.nl
 

Daan Plekker

Promotor

Daan Plekker

pr@zimmk.nl

 


Uitleg wat bestuur van het Zaans interkerkelijk Mannenkoor doet


Het bestuur van een Zaans interkerkelijk Mannenkoor is verantwoordelijk voor het organiseren, coördineren en leiden van alles wat met het koor te maken heeft, zodat het goed functioneert. Hieronder leg ik uit wat de taken van het bestuur doorgaans zijn:


Algemene taken van het koorbestuur:

  1. Organiseren van repetities en optredens:

    • Plannen van wekelijkse repetities.

    • Regelen van locaties voor repetities en concerten.

    • Afspraken maken met dirigent en eventuele muzikale begeleiding.

  2. Communicatie:

    • Informeren van koorleden over belangrijke zaken (zoals repetitiedata, optredens, wijzigingen).

    • Contact onderhouden met externe partijen (bijv. concertorganisaties, gemeentes, andere koren).

  3. Financiën beheren:

    • Innen van contributie van leden.

    • Betalen van kosten zoals dirigent, huur repetitieruimte, bladmuziek, etc.

    • Opstellen van een jaarbegroting en financieel verslag.

  4. Ledenbeheer:

    • Bijhouden van de ledenadministratie.

    • Nieuwe leden verwelkomen en wegwijs maken.

    • Eventuele afmeldingen verwerken.

  5. Vergaderingen organiseren:

    • Regelmatig bestuursvergaderingen houden.

    • Jaarlijkse ledenvergadering organiseren (met o.a. jaarverslag, begroting, bestuursverkiezingen).

  6. Visie en beleid:

    • Meedenken over de toekomst van het koor.

    • Beslissingen nemen over muzikale richting, repertoirekeuze, werving van nieuwe leden, etc.


 


Samenvattend:

Het bestuur van het Zaans interkerkelijk Mannenkoor  zorgt ervoor dat alles achter de schermen goed loopt, zodat de koorleden zich kunnen focussen op wat ze het liefste doen: zingen. Ze regelen praktische zaken, houden overzicht over de financiën en zorgen voor een goede sfeer en continuïteit binnen het koor.